Videa - to nej na New Holland T7 HEAVY DUTY

31.03.2016

 

t7h

Na těžkou práci pro náročné farmáře!

Anglické fráze se na nás hrnou ze všech směrů. Řadu výrazů si Češi již osvojili, ale větší část kolem nás stále proudí bez toho, abychom znali přesně jejich význam. Podívejme se na slovní spojení Heavy Duty, které se nově objevuje u dvou nových modelů traktorů oblíbené řady New Holland T7. Slovo Duty v jednom ze svých významů znamená „služba“ nebo „povinnosti“, Heavy pak těžký, masivní či náročný. Slovní spojení Heavy Duty, často zkracované na písmena HD, pak znamená Vybavení pro těžký provoz. A přesně takové jsou dvě nejžhavější novinky mezi traktory u značky New Holland, které se poprvé představily na výstavě Agritechnica, kde T7.315 Heavy Duty získal prestižní ocenění Stroj roku 2016.

Ale pojďme postupně. Srdcem každého traktoru je motor. Faktickým příchodem normy Tier4B se pro zákazníky New Holland vlastně nic nemění. Stále se mohou spolehnout na to, že i nové motory nasávají čistý vzduch plný kyslíku, hoření tak probíhá za vysokých teplot a je proto velmi čisté – vzniká minimum sazí a tudíž nepotřebujeme filtr pevných částic. Z chemické energie ukryté v palivu kvalitním hořením získáváme maximum energie mechanické, kterou neztrácíme pohonem chladící soustavy, ale využíváme především pro pohon strojů, protože nemusíme složitě chladit velké množství výfukových plynu, které bychom vracely zpět do sání motoru. Nadlimitní množství oxidů dusíků NOx, které způsobují kyselé deště, je neutralizováno v novém systému katalyzátorů SCR na životnímu prostředí přirozené látky. Proto jsou motory FPT živé, výkonné a hospodárné. Přání zákazníků New Holland plní jednoduše bez zbytečně složitých, rádoby sofistikovaných a nákladných systémů. Motory s tímto systém podle strategie New Holland najdete ve všech traktorech s výkonem nad zhruba 110 koní, tj. od řady T6 výše, ale zpět k novinkám.

Největší dva modely oblíbené řady traktorů T7 sahají maximálním výkonem až nad hranici 300 hp a vyplňují tak určitou mezeru mezi traktory T7.270 a řadou T8. Z řady T7 přebírají především motor o objemu 6,7 litru, plynulou převodovku AutoCommand, která byla pro využití v modelech Heady Duty zesílená, celou kabinu a ovládání. Z vyšší řady pak traktory HD přebírají přední nápravu a do určité míry „zadek“ a celý traktor tak dosahuje hmotnosti 10 500 kg. Pro přenesení výkonu na podložku může využít pneumatiky o šířce 900 mm a maximální výšce 2170 mm, které poskytují dostatečnou styčnou plochu. Pokud jde o výkon, jdou modely HD trochu proti proudu, protože nemají k dispozici žádné navyšování výkonu. 290 respektive 315 koní maximálního výkonu je tak k dispozici i pro klasické polní práce jako je orba. V této kategorii je kompletní odpružení samozřejmostí a u T7 HD funguje opravdu skvěle, přesvědčte se sami na videu (video 1).

Podívejme se ještě krátce na plynulou převodovku AutoCommand. Bezstupňové převodovky jsou oceňované za to, že přináší svým uživatelům především vyšší komfort při práci a hospodárný provoz daný tím, že udržují motor v optimálních otáčkách. AutoCommand však umí více, například pomáhá chránit soupravu proti zkřížení, protože převodovka hlídá poměr brzdění traktoru a návěsu (video 3). Další z užitečných funkcí je Systém Stop/Start, jenž drží soupravu i v největším kopci na místě jako přibitou a při rozjezdu se nehne ani o milimetr zpět (video 4) a nakonec také umožňuje si nastavit agresivitu převodovky podle svých preferencí (video 5).

 

Pro ovládání traktoru samozřejmě slouží loketní opěrka SideWinder II s multifunkční pákou a dotykový monitor IntelliView IV. Prodloužené směny uběhnou příjemně nejen díky skvělým novým sedačkám, špičkovému LED osvětlení  (video 9), ale také dvěma funkcím, které podporují automatizaci opakujících se operací. První z nich je ISOBUS 3, jenž umožňuje nejen ovládat závěsný stroj přes monitor traktoru, ale také umožňuje závěsnému stroji ovlivňovat traktor. Ideální využití je například při práci s vysokotlakým lisem, který dokáže při nárůstu zatížení traktor zpomalit a jakmile zatížení pomine, lis si sám traktor zrychlí, aby byl stále vytížený na 100%. Druhou funkcí je pak nová souvraťová automatika, která umožňuje si úkony prováděné na souvrati nahrát tak, jak jste byli zvyklí, ale také je upravovat v monitoru nebo přímo z monitoru zadat bez nutnosti nahrávání (video 8).

U takto velkých a výkonných traktorů je třeba se intenzivně zajímat o bezpečnost provozu, zejména v dopravě, kde traktory T7 měly vždy pevné místo. Souprava s vlekem může dosáhnout hmotnosti i přes 30 tun a to přestává jakákoliv legrace. T7 HD jsou tak vybaveny automatickou parkovací brzdou (video 2) a mají k dispozici také systém ABS, který na kluzkých vozovkách zkracuje brzdnou dráhu soupravy a zachovává její ovladatelnost i při intenzivním brzdění, kdy jsou jinak kola plně zablokovaná a souprava se nezadržitelně sune vpřed mimo vozovku. Kromě brzdění má také využití při práci na poli, kde zkracuje poloměr otáčení stroje (video 7) a zvyšuje tak plošnou výkonnost soupravy. Výkonnost a hospodárnost soupravy v dopravě i na poli pomáhá zvyšovat také systém monitoringu tlaku v pneumatikách, který umožňuje nejen řidiči mít přehled o míře huštění pneumatik traktoru a připojeného nářadí (video 6).

 

Video 1 Odpružení přední nápravy a kabiny

Video 2 Parkovací brzda

Video 3 Ochrana proti zkřížení soupravy

Video 4 Systém stop/start

Video 5 Nastavení agresivity převodovky

Video 6 Monitoring tlaku v pneumatikách

Video 7 ABS SuperSteer

Video 8 Souvraťová automatika druhé generace HTS II

Video 9 LED světla

 

Zdroj: www.eagrotec.cz

Videa - to nej na T7 HEAVY DUTY

t7h

Na těžkou práci pro náročné farmáře!

Anglické fráze se na nás hrnou ze všech směrů. Řadu výrazů si Češi již osvojili, ale větší část kolem nás stále proudí bez toho, abychom znali přesně jejich význam. Podívejme se na slovní spojení Heavy Duty, které se nově objevuje u dvou nových modelů traktorů oblíbené řady New Holland T7. Slovo Duty v jednom ze svých významů znamená „služba“ nebo „povinnosti“, Heavy pak těžký, masivní či náročný. Slovní spojení Heavy Duty, často zkracované na písmena HD, pak znamená Vybavení pro těžký provoz. A přesně takové jsou dvě nejžhavější novinky mezi traktory u značky New Holland, které se poprvé představily na výstavě Agritechnica, kde T7.315 Heavy Duty získal prestižní ocenění Stroj roku 2016.

Ale pojďme postupně. Srdcem každého traktoru je motor. Faktickým příchodem normy Tier4B se pro zákazníky New Holland vlastně nic nemění. Stále se mohou spolehnout na to, že i nové motory nasávají čistý vzduch plný kyslíku, hoření tak probíhá za vysokých teplot a je proto velmi čisté – vzniká minimum sazí a tudíž nepotřebujeme filtr pevných částic. Z chemické energie ukryté v palivu kvalitním hořením získáváme maximum energie mechanické, kterou neztrácíme pohonem chladící soustavy, ale využíváme především pro pohon strojů, protože nemusíme složitě chladit velké množství výfukových plynu, které bychom vracely zpět do sání motoru. Nadlimitní množství oxidů dusíků NOx, které způsobují kyselé deště, je neutralizováno v novém systému katalyzátorů SCR na životnímu prostředí přirozené látky. Proto jsou motory FPT živé, výkonné a hospodárné. Přání zákazníků New Holland plní jednoduše bez zbytečně složitých, rádoby sofistikovaných a nákladných systémů. Motory s tímto systém podle strategie New Holland najdete ve všech traktorech s výkonem nad zhruba 110 koní, tj. od řady T6 výše, ale zpět k novinkám.

Největší dva modely oblíbené řady traktorů T7 sahají maximálním výkonem až nad hranici 300 hp a vyplňují tak určitou mezeru mezi traktory T7.270 a řadou T8. Z řady T7 přebírají především motor o objemu 6,7 litru, plynulou převodovku AutoCommand, která byla pro využití v modelech Heady Duty zesílená, celou kabinu a ovládání. Z vyšší řady pak traktory HD přebírají přední nápravu a do určité míry „zadek“ a celý traktor tak dosahuje hmotnosti 10 500 kg. Pro přenesení výkonu na podložku může využít pneumatiky o šířce 900 mm a maximální výšce 2170 mm, které poskytují dostatečnou styčnou plochu. Pokud jde o výkon, jdou modely HD trochu proti proudu, protože nemají k dispozici žádné navyšování výkonu. 290 respektive 315 koní maximálního výkonu je tak k dispozici i pro klasické polní práce jako je orba. V této kategorii je kompletní odpružení samozřejmostí a u T7 HD funguje opravdu skvěle, přesvědčte se sami na videu (video 1).

Podívejme se ještě krátce na plynulou převodovku AutoCommand. Bezstupňové převodovky jsou oceňované za to, že přináší svým uživatelům především vyšší komfort při práci a hospodárný provoz daný tím, že udržují motor v optimálních otáčkách. AutoCommand však umí více, například pomáhá chránit soupravu proti zkřížení, protože převodovka hlídá poměr brzdění traktoru a návěsu (video 3). Další z užitečných funkcí je Systém Stop/Start, jenž drží soupravu i v největším kopci na místě jako přibitou a při rozjezdu se nehne ani o milimetr zpět (video 4) a nakonec také umožňuje si nastavit agresivitu převodovky podle svých preferencí (video 5).

 

Pro ovládání traktoru samozřejmě slouží loketní opěrka SideWinder II s multifunkční pákou a dotykový monitor IntelliView IV. Prodloužené směny uběhnou příjemně nejen díky skvělým novým sedačkám, špičkovému LED osvětlení  (video 9), ale také dvěma funkcím, které podporují automatizaci opakujících se operací. První z nich je ISOBUS 3, jenž umožňuje nejen ovládat závěsný stroj přes monitor traktoru, ale také umožňuje závěsnému stroji ovlivňovat traktor. Ideální využití je například při práci s vysokotlakým lisem, který dokáže při nárůstu zatížení traktor zpomalit a jakmile zatížení pomine, lis si sám traktor zrychlí, aby byl stále vytížený na 100%. Druhou funkcí je pak nová souvraťová automatika, která umožňuje si úkony prováděné na souvrati nahrát tak, jak jste byli zvyklí, ale také je upravovat v monitoru nebo přímo z monitoru zadat bez nutnosti nahrávání (video 8).

U takto velkých a výkonných traktorů je třeba se intenzivně zajímat o bezpečnost provozu, zejména v dopravě, kde traktory T7 měly vždy pevné místo. Souprava s vlekem může dosáhnout hmotnosti i přes 30 tun a to přestává jakákoliv legrace. T7 HD jsou tak vybaveny automatickou parkovací brzdou (video 2) a mají k dispozici také systém ABS, který na kluzkých vozovkách zkracuje brzdnou dráhu soupravy a zachovává její ovladatelnost i při intenzivním brzdění, kdy jsou jinak kola plně zablokovaná a souprava se nezadržitelně sune vpřed mimo vozovku. Kromě brzdění má také využití při práci na poli, kde zkracuje poloměr otáčení stroje (video 7) a zvyšuje tak plošnou výkonnost soupravy. Výkonnost a hospodárnost soupravy v dopravě i na poli pomáhá zvyšovat také systém monitoringu tlaku v pneumatikách, který umožňuje nejen řidiči mít přehled o míře huštění pneumatik traktoru a připojeného nářadí (video 6).

 

Video 1 Odpružení přední nápravy a kabiny

Video 2 Parkovací brzda

Video 3 Ochrana proti zkřížení soupravy

Video 4 Systém stop/start

Video 5 Nastavení agresivity převodovky

Video 6 Monitoring tlaku v pneumatikách

Video 7 ABS SuperSteer

Video 8 Souvraťová automatika druhé generace HTS II

Video 9 LED světla






« Zpět na seznam novinek a článků
Všechna práva vyhrazena ©2017 AGportal.cz
tvorba stránek: InGenius