Nová generace traktorů New Holland T7

08.06.2015

 

Na výstěvě SIMA v Paříži New Holland představil novou generaci oblíbených traktorů řady T7. Můžete se těšit na nový desing, vyšší maximální výkon jednotlivých modelů a samozřejmě ještě lepší pohodu při práci.

  • T7 přebírá moderní výrazný styl od sesterského traktoru T8
  • Stroje jsou osazené novými motory s emisní normou Tier4B s technologií HI-eSCR. Máme “SCR ONLY” řešení a zachováváme všechny výhody které zákazníci oceňují!
  • Při práci oceníte LED pracovní světla a ISOBUS Class III
  • Pohoda při práci v kabině Horizon™

S emisní normou Tier 4B se dostáváme k inovacím u modelové řady T7, která si získala srdce farmářů všude na světě. Vždyť za 8 let se podařilo vyrobit 60.000 traktorů této modelové řady. (Sesterský traktor T6 pro Evropu bude následovat v roce 2016, i když první fotografie z USA již kolují na webu). Příjezdem prvních traktorů s novými motory vstoupí v druhé polovině roku 2015 emisní norma Tier4B také v praktický život. Farmářům přinese především nižší emise NOx, takže riziko kyselých dešťů se dále sníží, pokud k nám nedoputuje nějaký mrak z méně rozvinuté části planety, kde se takové věci neřeší…

Další komplikace majitele traktorů New Holland nečekají, protože i s Tier4B zůstáváme pouze u systému SCR. Žádné hrboly na vačkové hřídele nepřiděláváme, žádné výfukové plyny nepřisáváme, nesnižujeme teplotu (a tedy účinnost s čistotu) spalování, nespotřebováváme energii na chlazení obrovského množství horkých plynů z velkých motorů atd.. Emise prostě stále řešíme až za motorem ve vylepšeném a patenty chráněném katalyzátoru Hi-Efficient SCR, kde se odbourá 95% NOx . Pokud si mohu dovolit určitou parafrázi, jdeme na to systémem „SCR ONLY“ a věříme, že to bude vám farmářům ku prospěchu. O tom, že systém Hi-Efficient SCR je správné řešení emisí svědčí i prestižní ocenění DIESEL OF THE YEAR 2014 udělené motoru CURSOR 16.

Co určitě farmářům ku prospěchu nebude, je nárůst ceny strojů, který s každou novou emisní normou přichází. I proto má značka New Holland Agriculture v zásobě solidní množství motorů Tier4A tak, aby cenově dostupnější stroje byly k dispozici do konce roku 2015 – využijte to, počty se každý den krátí. Ale zpět nové modelové řadě T7.

Nový vzhled přináší i praktické výhody:

Vzhled nové řady T7 zaznamenal zásadní změnu. V souladu s nejmodernějšími designerskými trendy nový vzhled charakterizují uhlazené agresivní křivky. Pro značku New Holland charakteristické „kočičí oči“ jsou součástí kapoty motoru a obsahují moderní LED pásek. Elegantní splývavé křivky kapoty přechází také na modré boční krycí panely, které chrání části motoru před nečistotami. Nově jsou na boku kapoty vytvarované tři průduchy ve tvaru žraločích žáber, které znáte ze sportovních vozů. Přístup k filtrům a chladičům byl vždy vynikající a s novým designem se nemění. Lehká linie střechy se zvedá k okrajům jako křídla racků a tím vytváří prostor pro nastavitelná a výkonná LED pracovní světla, která si v noci zamilujete. Chytře řešené detaily, jako integrovaná anténa radia do střechy, ukazují, že styl a praktická použitelnost mohou jít ruku v ruce.

Motor s HI-eSCR – nespoutané srdce traktoru.

Nové traktory řady T7 jsou osazené šestiválcovými motory s technologií HI-eSCR, kterou vyvinula sesterská firma FPT Industrial, dvorní dodavatel motorů značce New Holland Agriculture. Emisní normu Tier 4B se díky tomu daří plnit bez nutnosti recirkulovat výfukové plyny a saze zachytávat ve filtru pevných částic. Jak je to možné? Vysoce efektivní systém eliminace NOx výrobce nenutí omezovat teploty spalování a tím snižovat jeho efektivitu. Saze jsou jednoduše spálené již v motoru a nepotřebujeme k tomu žádnou „regeneraci filtru“, tak to ostatně fungovalo sto let. Motor plní pouze jeden úkol - maximálně efektivně pohání traktor. Při vysokých teplotách spalování vzniklé nadměrné množství NOx je pak neutralizováno v katalyzátoru SCR. Emisními normami nespoutaný motor tak dává každému modelu zase o trochu více výkonu. Jmenovité výkony u modelů s prodlouženým rozvorem jsou vyšší o 5% a u modelů se standardním rozvorem pak až o 9% a tím se dostávají se na 180 hp. O dalších 45 koní naroste výkon díky navyšování Engine Power Management a tak se model T7.225 nejvýkonnějším modelem ve své kategorii. Nárůst výkonu samozřejmě doprovází i možnost volby větších pneumatik, konkrétně velikosti 710/70R38, která je nyní dostupná u modelů se standardním rozvorem.

Nový systém eliminace škodlivin není jen o výkonu. Kdo si jednou vyzkoušel šestiválcový motor s vysokým krouticím momentem, nerad se vrací k jiné variantě a právě technologie HI-eSCR umožňuje značce New Holland zákazníkům nabídnout šestiválcové motory s relativně nízkým jmenovitým výkonem 140hp jenž po navýšení dosahuje výkonu 175hp.

K vyšší produktivitě práce vám dopomůže ISOBUS Class III a pracovní světla s LED technologií.

Nová řada T7 je nabitá moderními prvky, které pomáhají obsluze traktoru k maximální produktivitě práce. Zásadně je přepracovaný systém osvětlení, kde si můžete kabinu svého stroje osadit až 16 LED pracovními světly, které dokonale osvítí okolí stroje – světelný výkon je 5 x větší než dříve, plných 31,000 lumenů. Světla jsou nastavitelná v širokém úhlu, takže je lze efektivně nasměrovat tak, aby maximálně pokrývala pracovní nářadí, ať již je umístěné vzadu nebo na boku traktoru. Vzadu umístěná světla lze samostatně vypnout tak, aby neoslňovala, například při odvozu zrna od sklízecí mlátičky. To vše zvyšuje produktivitu a bezpečnost práce s traktorem.

Produktivita také roste s automatizací. S novou řadou T7 máte k dispozici vylepšenou souvraťovou automatiku druhé generace, kterou ovládáte pomocí dotykového monitoru IntelliView™ IV, jenž je nyní standardním monitorem pro řadu T7. Složité práce na souvrati si můžete prostě „nahrát“ tím, že je jednou provedete, nebo si je samostatně naprogramovat pomocí výběru „akce“ a „spouštěcího bodu“ z menu. Na výběr máte i takové možnosti jako určitá rychlost plynulé převodovky, až po přetočení kamery na druhou stranu. Nakonec vše spouštíte jedním tlačítkem. Tomu říkáme automatizace!  A co kdyby závěsný stroj ovládal traktor? Nová generace traktorů T7 počítá se systém  ISOBUS Class III, který umožňuje kompatibilním závěsným strojům, například vysokotlakému lisu New Holland BigBaler, ovlivňovat některé funkce traktoru, třeba pojezdovou rychlost.

ABS u traktorů dává smysl, sami jsme se o tom přesvědčili.

Již předchozí řada T7 umožňovala majitelům objednat si k traktoru brzdový systém ABS. S novou generací T7 je tato možnost zachována a to od modelu T7.230 výše. S ABS každé kolo na traktoru brzdí samostatně a řídící jednotka vyhodnocuje polohu traktoru – aktivním přibrzďováním  jednotlivých kol udržuje stroj v požadovaném směru, udržuje jej ovladatelný a zhruba na polovinu snižuje brzdnou dráhu soupravy. Sami jsme si to vyzkoušeli na testovacím polygonu ve Vysokém Mýtě a troufáme si říci, že výsledky jsou přesvědčivé. U nové generace traktorů T7 máte na přání k dispozici také konektor pro ABS systém na přívěsu. ABS může mít ještě funkci „SuperSteer“, kdy přibrzďováním zadního kola dokáže snížit poloměr otáčení stroje. Kolo není zablokované, ale postupně se odvaluje, takže neničí půdu na souvrati. K bezpečnosti provozu přispívá také motorová brzda. Nejlépe ji využijete v kopcovitém terénu. Nejde o žádnou klapku ve výfuku, ale systém aktivně využívá kompresi ve válci motoru k brzdění.

Vylepšená kabina Horizon™ přináší pohodu při práci a maximální komfort.

Kabina Horizon™ má oproti předchozí verzi několik vylepšení, která oceníte. Čelní sklo je nově celé z jednoho kusu a může tak být vyhřívané – komu by se chtělo škrábat tak velkou plochu. Na přání může být vyhřívané i zadní sklo. Přední blatníky jsou zvětšené, aby se při jízdě po silnici ani kousek nečistot nevydal směrem k přednímu sklu a pokud se tak z jakéhokoliv důvodu stane, sklo si lehce očistíte stěračem, na který je umístěná tryska ostřikovače.

Samostatnou kapitolou je nabídka sedaček, která je členěná do tří úrovní – Comfort, Dynamic Comfort a Auto Comfort. Všechny sedačky jsou vyrobeny z prémiových materiálů, ať již textilií nebo kůže, které najdete jen v luxusních osobních vozech. Úroveň Comfort je vybavená nízkofrekvenčním odpružením. Varianta Dynamic Comfort využívá inovovaný systém nízkofrekvenčního odpružení a kombinuje jej s dalšími užitečnými prvky, jako je automatické nastavení pohlcovače rázů, dvoustupňové vyhřívání a pneumaticky řešenou oporu beder. Zemědělci se při práci v traktoru často dívají za sebe. Na to reaguje i nová konstrukce sedačky, která mezilopatkové části zad poskytuje oporu i při natočení vzad. Verze sedačky Auto Comfort pak má v sobě zapracovanou aktivní klimatizaci, která pomáhá snížit vibrace o dalších 40% ve srovnání s nízkofrekvenčním pružením a současně odebírá vlhkost ze sedačky. Nová řada T7 je samozřejmě k dispozici také ve variantě Blue Power s metalickou barvou a stříbrnými doplňky.

 

Modelová řada T7 Tier 4B HI-eSCR

Model

Rozvor, standardní náprava (mm)

Převodovka k dispozici

Jmenovitý výkon

(hp [cv])

Maximální výkon s navýšením (hp [cv])

T7.175

2734

Range Command, Power Command, Auto Command

140

175

T7.190

2734

Range Command, Power Command, Auto Command

150

190

T7.210

2734

Range Command, Power Command, Auto Command

165

210

T7.225

2734

Auto Command

180

225

T7.230

2884

Power Command,

Auto Command

180

225

T7.245

2884

Power Command,

Auto Command

200

245

T7.260

2884

Power Command,

Auto Command

220

260

T7.270

2884

Auto Command

240


 








« Zpět na seznam novinek a článků
Všechna práva vyhrazena ©2017 AGportal.cz
tvorba stránek: InGenius